Bedrijven lopen warm voor business club UDI19

Eerste doelstelling behaald voor Udense hoofdklasser
Bron: Tom Verwijst
Vrijdagavond (26/8) vond de eerste informatieavond plaats rondom de Business Club van UDI’19. “We kijken hier of er interesse is in deelname aan de Business Club. Het wordt een aangeklede avond”, vertelde Marcel de Laat eerder in het Udens Weekblad. De kartrekker had hier niets te veel mee gezegd. “Aan het begin van de competitie hebben we onze doelstelling waarschijnlijk al bereikt”, vertelde een tevreden Theo Daanen.

Commercieel manager Theo Daanen blikte halverwege de avond al tevreden terug. “We hebben ontzettend veel positieve reacties ontvangen van verschillende bedrijven. Zelfs van de mensen die hier niet vanavond aanwezig konden zijn. De opkomst daarnaast is boven verwachting.”

Tijdens de informatieavond kwamen de voordelen van de Business Club naar voren. “Je creëert een win-win situatie voor zowel de sponsoren als UDI’19”, legde voorzitter De Laat uit. “Voorheen hadden de sponsors alleen een bord langs het hoofdveld en gratis entree. Met deze club willen we meer inhoud geven aan sponsoring. Bestaande en nieuwe bedrijven die UDI'19 een warm hart toedragen kunnen op deze manier beter netwerken.”

Dit moet gaan gebeuren middels evenementen die worden georganiseerd door de Business Club. “Echter”, merkte De Laat op. “Het bestuur ben alleen ik momenteel.” Initiatief lijkt daarom het codewoord te worden. “Bedrijven moeten zelf met voorstellen en plannen komen. Alleen dan kan de Business Club een succes worden.”

Voor de informatieavond hadden inmiddels al een kleine vijftien bedrijven hun deelname toegezegd. “Als het zo doorgaat, hebben we onze doelstelling bij de start van de competitie al bereikt.” De commissie wilde namelijk in het eerste seizoen met 25 leden beginnen. “In de toekomst hopen we dan uit te groeien naar vijftig leden”, legde Daanen uit.

De aanwezige sponsoren waren in ieder geval positief over de eerste bijeenkomst. “In de afgelopen jaren zag ik niet wie nou een sponsor en wie nou een supporter was tijdens de wedstrijden van UDI”, merkte een sponsorvrouw op. “Met de Business Club komen bedrijven nou juist met elkaar in contact. Dan kom je eindelijk te weten wat iedereen nou precies doet.”
En dat is ook precies de bedoeling van de club. “Iedereen moet dadelijk gewoon hier bij willen horen. UDI’19 kan er uiteindelijk ook alleen maar beter van worden." Zestig procent van de sponsorkosten gaan namelijk naar de club toe. Met de overige veertig procent kunnen de sponsoren evenementen organiseren.

Haaks op het eventuele succes van de Business Club zullen de prestaties van het eerste elftal van UDI’19 zijn. Alle aanwezigen waren het daar wel over eens. “Johan van Bijsterveld heeft met alle nieuwe jongens een echt team gesmeed. UDI'19 gaat een heel leuk seizoen draaien.”